Live today like there is no tomorrow

Monday, January 3, 2011

FlaSh Back tO 2010

~ Never turn back ~
taaraaa!! mak,am 24 already. huhuuw.. the word 24 i mention to mak yesterday night(311210)..mak jz smiling,yea i know she's smiling even i didnt see her face (fhone conversation). semalam aku tidur dengan nyenyak sekali tp aku dah mengalirkan airmata ku yg pertama utk tahun 2011 (mimpi ape tah sampai nangis teruk..ciss!) Flash back to year 2010..what happened to me??? u wonder? i wonder!! huhuukk..
2010 bukan macam tahun 2007(thn yg aku paling suke n happy sgt!!wlupun disebalik kedukaan yg melanda keluargaku dan tahun ni juga byk kenangan manis dan tahun melancongku!!yeeeyy!)
Tahun 2010 bermulanya saat3 perjuanganku utk segulung ijazah. Aku bertungkus-lumus menuntut ilmu yg aku tidak minat tp aku yakin semua ilmu itu harus dipelajari no matter u like it or not..believe that one day u will use it when u need it!chayok! hehee..luckily ape yg aku aim for da 1st sem aku berjaya..bisnes??alhamdulillah mase tu..aku mmg sgt sibuk mengejar segalanya yg ada dihadapanku walaupun itu bukan yg aku mahu.. KemUdian~ cuti sem 3bln yg ditunggu tiba.. "i need to do something" words yg selalu berada dlm fikiranku. yeaa..aku menceburi bidang makanan utk pertama kali. Akulah "Pembuat SUSHI"!! hahahak..tanpa dirancang rezeki yg dtg aku sahut cabaran itu. So kwn3 nak makan sushi buatan ku??jz make a request ok..(brg3 kowg beli la aku tolong buat je ye..hikhik). Dalam waktu itu, muncul pula mahkluk A sesat.. Aku xkisah, aku jenis yg senang berkawan. For me berkawan biar beribu.. if manusia baik dengan aku,aku baik dengannya juga..but beware!!once they cheat me lies to me..sorry sgt next time aku nak trust that kind of person ok..? ok3 berbalik kpd mahkluk A ni..punya la baik kan dgn aku. Msg3 ari3 buat aku ni cam gf dia pulak(alamak!!kowg pasti dah agak kan golongan ape ni)..tp i still remember mende yg agak kelakar la..baru je kenal from handphone,boleh pulak 1day tu request aku kreadit RM1..xpernah kot aku jupe mahkluk cmni. ok aku xkisah lah..huh pendek cerita kan,lama3 aku tengok mahkluk A ni bagus..family background memang aku tabik lah!!bangga aku tengok..bangga gak la dapat kenal mahkluk A ni. Lepas itu, sem baru pun bermula..kebetulan mahkluk ni belajar di tempat sama denganku. Pertama kali jumpa, aikkk..xda mende lain ke nak cerita??buka cerita pasal bisnes dia.Semangat gile! aku xkisah3..tp agak3 la kan..1st time jumpa kot..(xsesuai ok..). Aku ni senang share story dengan kwn3 rapat. Si vuvu da vroom ada cakap "alaa kau xpayah prcayalah mahkluk A ni mmg nak gunakan kau untuk bisnes dia je..aku dah jumpa dah mahkluk camtu la"..aku kurang percaya,sebab bagi aku agak mustahillah mahkluk A ni nak tipu aku (refer to background membuatkan aku yakin)..tak sangka yg hebatnya mahkluk A ni,dia buat aku jadi buta..Alamak~~tersungkur dah aku. Then suddenly, mahkluk ni create 1 story yg amat indah untuk tatapan aku. mahkluk A pun bercerita tentang perjodohannya oleh keluarga..Hellow??am not a kid okai..aku kurang percaya.tp kena la percaya jugak kan sebab aku yakin dia tak menipu (wahhh hebatkan kepercayaan yg aku berikan utk mahkluk ini..) . Air mencurah3 dari mataku(bukan sandiwara yeaa..tp ikhlas~)..tp aku dah usaha sebaik mungkin berbincang(masih xsedor diri lg ni aku di tipu) sampaikan aku sanggup jumpa family dia (ahahakk..serius punya pasal..1st time kot serius cmni). Tapi apa kan dayaku..aku menerima semuanya cerita yg dihadiahkan kepadaku..(kini akuu..pasrah dengan segalanya..)Selepas itu, aku hanya berdoa..selagi Allah swt berikan aku nyawa utk hidup..dan mata yg sihat..aku akan terus melihat..
BOOooMMmm!! hakhak..semuanya terbongkar 1 persatu..(aku tahu mahkluk tu mungkin xsedar yg aku dah tahu helah dia semuanya) Perjodohan pertunangan, kereta, bisnes dan lain3 ternyata sandiwara drama rekaan mahkluk A itu dlm mempergunakan wanita seperti aku. MasyaAllah..benarlah manusia itu tidak boleh diukur dari latar belakangnya sahaja, tidak boleh diukur dari luaran,wajah..perlu mengenal hati budinya itu yg sekarang.. Everything i will share with mak, mak dah macam kwn baik aku..mak cakap "biasa laa..mahkluk A tu pandai3 la nak hidup sebab tu dia buat cerita camtu".. tak ape lah..aku bukanlah seorang yg suka berdendam. Aku yakin setiap perbuatan Allah swt akan membalasnya.. pastikan kita berada di tempat yg betul!! xkisahlah jika ada yg memijak kita hari ini..xkisahlah kerna dia kita gagal dalam hidup hari ini..
PASTI!! esok anda akan berjaya!! chayokk!! Aku tak akan pernah lupa akan mahkluk3 yg telah menjatuhkan aku..yg pernah memberikan 1001 masalah padaku.. Hopefully dia bahagia ye.. huu penat ye ingat pasal mahkluk tu..baiklah~ lastly masuklah sem baru..sem ni aku perlu lebih bersemangat!!tumpukan semula apa yg ada di depanku! take back da spirit of nisha yg dlu! hey heyy..kawan aku pun dah bertambah.Alhamdulillah..
 So kawan3,ingatlah yg cinta itu memang harus diberi dan dicari dan diterima..tp bukanlah diharap..Kita harus memberi dan menerima seseorang dgn ikhlas..kita harus mencari dan memberi sepenuhnya hati kepadaNya Allah swt yg esa.. ape pun tidak bolehlah terlalu mengharapkan cinta yg xpasti..ingatlah cinta yg hakiki senantiasa dihati..ameen~  sakura7872

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...